Formater og tekniske informationer

Alpha Media bruger Emediates bannerstyringssystem, EmediateAd til håndtering af deres bannere. Lige nu kan du prøve det gratis i 30 dage ved at klikke ind på www.emediate.com. Optimer din online reklameplads ligesom Alpha Media med EmediateAd.

Tekniske specifikationer for annoncering

Ved brug af flash-bannere skal der leveres en tilhørende gif-fil, samt indsættes et clickTAG. Bannerne må max vægte 30kb samt animere op til 25 sekunder. Sponsorater skal være statiske og max vægte 10kb.

Kampagnen afvikles med 3. parts bannersoftwaret EmediateAd, som er godkendt af alle mediabureauer.

  • Alle leverede filer må ikke fylde over 50 kb
  • Et statisk banner skal leveres i formatet: .JPG eller .GIF
  • Et animeret banner skal leveres i formatet: .GIF
  • Et animeret flashbanner skal leveres i formatet: .SWF med korrekt indsættelse af clickTAG samt et backup .GIF / .JPG banner.

Guide til korrekt indsættelse af clickTAG i flashbannere

If a creative is of type Shockwave Flash, make sure the Flash creative is compiled with a clickTAG:

  1. In the Flash, take out the normal click-action that links directly to a URL
  2. Create an invisible button that covers your whole banner
  3. On this button you replace the URL with clickTAG
  4. The new action will look like this:
    on(release) {
    getURL(clickTAG, "_blank");
    }
  5. Save the banner and export as Flash format (preferably Flash 4, if possible)

Er du i tvivl om hvordan clickTAG skal skrives, se venligst nedenstående.

Flashbanner clickTAG illustration

Basis-tracking af besøgende via annoncekampagne i Google Analytics

Denne guide forudsætter, at du allerede i dag tracker sidevisninger og besøgende med Google Analytics, og at du i dag kan se, hvilke medier, din trafik kommer fra.

  1. Gå ind på Google Analytics URL Builder på adressen http://www.google.com/support/googleanalytics/
    bin/answer.py?hl=da&answer=55578
  2. I trin 1, feltet “Webstedets webadresse”, indsætter du adressen til din landing page – altså den side, som brugeren skal lande på efter at have klikket på din annonce.
  3. Herefter udfylder du trin 2, feltet “Kampagne Kilde” med navnet på det websted, der annonceres på. Fx “min-mave” eller “amino”. Denne tekst vil fremgå af Google Analytics som “Kilde”.
  4. Tracking i Google Analytics, visning af medie“Kampagne Medie” udfyldes fx med “banner”, hvis det er bannervisninger, du har booket. Dette vil også fremgå af Google Analytics – som “Medie”.
  5. Tracking i Google Analytics, dropdown valg“Kampagnenavn” udfyldes også – med navnet på kampagnen. Fx “udsalg-sommer”. Dette fremgår ikke af standardoversigten i Google Analytics, men kan trækkes frem ved at trykke på dropdown (se billedet) og vælge Kampagne. Alternativt kan du trække en oversigt over Kampagner i Trafikkilder > Kampagner.
  6. Tryk herefter på “Generer Webadresse” – du får nu en URL-adresse som fx: http://www.onlineshoppen.dk/kob-mit-produkt?utm_source=min-mave&utm_medium=banner&utm_campaign=udsalg-sommer – Det er denne adresse, du skal sende til mediet som landing page for at kunne tracke visninger og konverteringer(1) baseret på mediet.

(1) For at tracke konverteringer kræves det at du har opsat enten Mål eller E-handels transaktionstracking i Google Analytics.